Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biuro

Oszczędności w biurze – oto kilka sposobów

Oszczędzanie w biurze nie tylko prowadzi do zmniejszenia kosztów, ale również ma działanie proekologiczne, szczególnie gdy mamy na myśli energooszczędne triki. Istnieją bowiem sposoby dzięki którym można zmniejszyć zużycie prądu w biurze. Bardzo często tylko wystarczy kilka prostych czynności zmienić w nawyk.

Oszczędność prądu

Dbałość o racjonalne zużycie energii elektrycznej to prosty sposób na oszczędność. Warto przeszkolić pracowników firmy w tym zakresie oraz opracować zbiór zasad, którymi powinni kierować się wszyscy. Dobrym pomysłem jest tabliczka powieszona w każdym pokoju biurowym z następującymi hasłami: „W trakcie dłuższej przerwy niż 30 minut wyłączaj swój komputer”, „Wyłącz drukarkę, kiedy nie jest używana (zwłaszcza, gdy jest to drukarka laserowa, która potrzebuje dużo prądu)”, „Gdy naładujesz laptopa, wyciągnij zasilacz z gniazdka”, „Używaj faksu z funkcją sleep”, „Staraj się maksymalnie wykorzystywać światło dzienne i nie włączaj światła sztucznego bez potrzeby”. Ponadto firmy poszukujące ekologicznych rozwiązań do biura powinny zainwestować pieniądze w czujniki ruchu i czujniki zmierzchowe.

oszczędność energii dwie wtyczki w kontaktach

Tanie drukowanie

W wielu firmach sporo pieniędzy marnuje się na papier, bo niektóre osoby drukują wszystko co popadnie. Tymczasem po co drukować maile – wystarczy je zarchiwizować w pamięci komputera albo na innym nośniku pamięci. Warto pomyśleć o wprowadzeniu zasad ograniczających drukowanie, np. teksty czytać po prostu na monitorze, powiększając widok strony. Największym grzeszkiem wielu pracowników jest drukowanie jednostronne. Tymczasem lepiej wybrać opcję dwustronną, a wydruki w kolorze używać tylko w przypadku materiałów dla klienta. Aby oszczędzić pieniądze w firmie na drukowaniu, warto rozważyć zakup do swoich urządzeń tańszych tuszy i tonerów, ponieważ oryginalne materiały są kilkakrotnie droższe niż zamienniki. Zamiast drukować wszystkie faktury, warto zdecydować się na elektroniczny system wysyłki tego typu dokumentów. E-faktury są tańszym i o wiele szybszym rozwiązaniem dla biur.

Sprawdź również:  Oszczędzanie energii elektrycznej w miejscu pracy

drukarka laserowa dla oszczędności energi w biurze

Sposób na oszczędzanie w biurze jest o wiele więcej. Można np. zakupić używane komputery do celów stricte administracyjnych, tym bardziej że rynek oferuje produkty poleasingowe, które są naprawdę dobrej jakości. Warto rozważyć możliwość korzystania z darmowego oprogramowania Open Office, który jest świetną alternatywą dla Microsoft. Dobrą opcją dla początkujących jest coworking, czyli wynajęcie biura na wspólnej przestrzeni z innymi firmami, dzięki temu uzyska się dostęp do biurek, sal konferencyjnych i nawet komputerów. Takie rozwiązania oferują Inkubatory Przedsiębiorczości dla młodych ludzi zakładających m.in. start-upy.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.