Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

bankowość internetowa Finanse Konta bankowe

Bank w telefonie – 2014 był przełomowy dla bankowości mobilnej w Polsce

Za pomocą smartfonów, oczywiście, robimy już prawie wszystko. Starsi użytkownicy może często nie korzystają z takich możliwości, jak zmierzenie sobie tętna czy zdalne odpalanie komputera/konsoli/samochodu, za to młodsi może zapominają, że można też z niego dzwonić (i to z dwóch numerów jednocześnie, jeśli mamy telefon na 2 karty sim. Liczba możliwych usług rośnie, coraz więcej osób robi przelewy w telefonie, płaci telefonem zbliżeniowo w sklepie za bułki, rozwija się możliwość wypłacania za pomocą smartfonu gotówki z bankomatu itp. Ogólnie rzecz biorąc – tak jak wiele innych usług, bankowość przechodzi na telefony z pełnią funkcjonalności, a nawet z dodaniem kilku nowych usług, możliwych tylko dzięki smartfonowi (które w przypadku Polski na razie często są w fazie wstępnej lub zapowiedzi). Nie zawsze znaczy to, że wszyscy będą z tego korzystać. W Polsce właśnie ostatni rok był momentem, gdy liczba użytkowników bankowości mobilnej zaczęła rosnąć lawinowo.

Budynek banku to coraz rzadszy widok. Źródło: Pixabay.com.
Budynek banku to coraz rzadszy widok. Źródło: Pixabay.com.

Wraz z nowymi aplikacjami, które pozwalają na więcej, liczba klientów rośnie dość znacząco. Duże banki chwalą się rosnącą bazą użytkowników: mBank czy ING mówią o ilości zbliżającej się do miliona (banki te mają ok. 4-5 mln klientów). Bardziej niż ilość pobrań, wzrosła przede wszystkim częstotliwość, z jaką faktycznie korzystają z bankowości mobilnej: liczba logowań i wykonanych przelewów wzrosła na przestrzeni roku 2014 około dwu-, trzykrotnie.

Nie ma raczej w branży wątpliwości, że z czasem, tak jak na Zachodzie, komórka stanie się najczęstszym narzędziem do obsługiwania bankowości. Rozwój techniki płacenia zbliżeniowo to jedna z barier, takich jak pozostałe ograniczenia techniczne. Inną jest po prostu czas. Obecnie zakłada się, że w 2020 r. już większość operacji bankowych przez klientów będzie dokonywana poprzez smartfona. Oczywiście niektórzy pozostaną na pewno wierni bardziej tradycyjnym metodą. Szacunki wskazują, że za pięć lat użytkowników bankowości mobilnej w Polsce ma być 13 mln, czyli około połowy wszystkich, którzy korzystają z banków. Według raportów, na początku tego roku liczba ta na razie przekroczyła 4 mln.

Sprawdź również:  Volkswagen Bank zmieniony – klienci muszą znaleźć nowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.