Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

bankowość internetowa Finanse Karty płatnicze Konta bankowe

Jak mądrze wykorzystać smartfona w zarządzaniu kontem?

Jeszcze niedawno każdy dorosły Polak chodził na wizyty do banku, gdzie wystawał w kolejce po swoje usługi i konsultacje. Dzisiaj wszystko, co możemy załatwić w banku, możemy właściwie zrobić samemu, bo w końcu kto chciałby zużywać czas na spacery do banku czy też wydzwanianie na infolinię? Początkowo wszelkie usługi wprowadzono były do dostępu przez internet na komputerze, ale obecnie coraz więcej z nich można obsłużyć już właściwie na każdym smartfonie z dostępem do internetu taki jak np. zbierający dobre opinie Xperia U (sprawdź).  A to oznacza, że dostęp do usług możemy mieć właściwie z każdego miejsca, jeśli tylko mamy ze sobą komórkę w kieszeni. Oto kilka sposób, jak można to wykorzystać.

Użycie smartphone'a. Źródlo: Pixabay.com.
Użycie smartphone’a. Źródlo: Pixabay.com.

Jednym z przykładów są codzienne zakupy. Czasami wychodząc do salonu z meblami czy elektroniką, nie porównaliśmy jeszcze oczywiście wszystkich ofert, tak więc do końca nie wiemy, czego się spodziewamy otrzymać za konkretną kwotę. Bywa, że zachcemy dopłacić za coś, co akurat nam się spodobało. W telefonie możemy łatwo sprawdzić swoje dostępne środki i uniknąć wejścia w debet. Przeprowadzanie tego „z pamięci” zużywałoby znacznie więcej czasu i sił.

Kolejną zaletą są możliwości aplikacji danych banków. Na razie w Polsce banki rzadko kiedy decydują się na bardzo odważne aplikacje, które faktycznie wykorzystywałyby opcje telefonu (np. nasza lokalizacja) i wkraczały na teren innych branży, niż po prostu obsługa środków na naszych kontach. Jednak czasami już to robią, np. dając możliwość skanowania faktur czy kodów poprzez kamerę zawartą w smartfonie (oczywiście najpierw nasz kontrahent musi odpowiedni element na fakturze zawrzeć, a nie każdy na razie to robi), albo też w niektórych przypadkach pozwalając na przelew pomiędzy dwoma kontami z danego banku tylko poprzez zbliżenie od siebie telefonów z włączoną aplikacją. Inni pozwalają choćby na możliwość zapłacenia wirtualnym czekiem, albo wyjęcia pieniędzy z bankomatu bez używania karty – tylko po wybraniu kodu, który dostajemy na telefon.

Sprawdź również:  Banki i organizacje płatnicze wspierają Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy

W przyszłości można spodziewać się, że więcej banków przyjmie funkcje, które często są już popularne na Zachodzie. Przykładowo, poprzez geolokalizację można by łatwo znaleźć najbliższy bankomat pozbawiony opłaty w każdym momencie. Obecnie większość z nas musi to robić „zewnętrznie”, poprzez np. usługę Google Maps i inne tego typu, co oczywiście też jest sporym ułatwieniem, zwłaszcza w obcym mieście.

Jedną z podstawowych wygód posiadania obsługi konta w telefonie jest oczywiście pewność, że nie przegapimy jakiejś ważnej płatności. W razie np. zapomnianej faktury czy rachunku za gaz, w 2015 r. możemy już spodziewać się, że dostaniemy przypomnienie na e-mail, a nawet będąc w podróży nie ryzykujemy odsetek za opóźnienie, bo przelew wysłać możemy w ciągu kilku minut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.