Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Inwestowanie

Jak zredagować dobrą ofertę handlową?

Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest

Masz pomysł na firmę. Masz firmę. Masz nadzieję, że klienci i kontrahenci pojawią się szybko i w dużej ilości. Siadasz do pisania oferty handlowej, głęboko przekonany, że opcja „siedź w kącie, a znajdą cię” wyparta została przez tę drugą:  „wyróżnij się albo giń”. Piszesz i… giniesz. Gdzie popełniłeś błąd?

Fachowcy od marketingu są zgodni: stworzenie dobrej oferty handlowej przesądza o sukcesie. Aby stworzyć taką ofertę, trzeba pamiętać o kilku sprawach.

Po pierwsze, znaleźć właściwego adresata, co do którego możemy mieć pewność, że jest naszym potencjalnym klientem i na pewno ofertę przeczyta. Drogą osobistych kontaktów szukamy więc w danej firmie czy instytucji osoby, która będzie naszą ofertą zainteresowana: odbierze maila, a nie natychmiast skasuje, przeczyta i odpowie czy możliwa jest jakakolwiek współpraca.

Przeczyta i będzie wiedziała z kim ma do czynienia. Oferta handlowa musi być konkretna: nie piszemy przecież opowiadania na konkurs literacki, a zachwalamy swoje produkty, usiłujemy wykazać się znajomością branży, innowacyjnym pomysłem czy niekonwencjonalnym rozwiązaniem. Musimy rzeczowo przedstawić cechy i zalety naszego produktu oraz korzyści, jakie odniesie nasz klient, jeśli zdecyduje się na współpracę z nami.

Uprzedź ewentualne pytania ewentualnego klienta: o gwarancję na twój produkt, bonusy (np. możliwość zakupu ze zniżką, jeśli klient zdecyduje się na twoje usługi w ciągu 10 dni) itp.

Zadbaj o to, żeby twoja oferta trafiła w swój czas: nie proponuj kostiumów kąpielowych tuż po sezonie wakacyjnym – wtedy handluj raczej kombinezonami narciarskimi. Jeszcze wszyscy zdążą się zaopatrzyć, jeszcze po promocyjnej cenie. I do każdego kombinezonu gogle za pół ceny.

Wysłałeś ofertę i cisza? Pora się przypomnieć. Zapytać, czy nas pamiętają. A może mail nie doszedł? Może wolą ofertę drukowaną? Nie chcą? Dziękują? To ślemy do następnych.

Sprawdź również:  Czy warto inwestować w okresie wakacji?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.