Symfonia to prosty w obsłudze system informatyczny, wspomagający zarządzanie firmą, niezależnie od profilu jej działalności. Najnowsza wersja, to pierwszy na rynku system dla firm małych i średnich, dostosowany do zmian podatkowo-prawnych, które weszły w życie w tym roku.
W skład Symfonii Premium wchodzi kilka programów, między innymi: Kadry i Płace, Analizy Finansowe, Środki Trwałe, Faktura czy Finanse i Księgowość.
Ten ostatni usprawnia pracę i automatyzuje wszystkie standardowe czynności w obszarze operacji księgowych: pomaga zbudować plan kont i ułatwia księgowanie dokumentów, umożliwia sporządzenie automatycznego bilansu zamknięcia, realizuje pełne rozrachunki i rozliczenia, przyspiesza wypełnianie zestawień i sprawozdań. Oprócz tego, zapewnia sprawną obsługę płatności elektronicznych oraz współpracę z bankami podczas wymiany zleceń płatności i odbierania wyciągów.
Symfonia Finanse i Księgowość współgra z pozostałymi podprogramami systemu, poprzez wymianę danych przez pliki tekstowe. Program dba o bezpieczeństwo danych i minimalizuje ryzyko popełniania błędów.
Producent, firma Sage (polska firma informatyczna, specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania dla biznesu), oferuje na swojej stronie internetowej www.sage.com.pl 60-dniową darmową wersję demo systemu, dzięki której możemy wypróbować wybrany program.