Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biznes pomysł na biznes

Mobilna kosmetyczka – pomysł na biznes dla kobiety

Mobilny salon kosmetyczny to coraz bardziej popularny pomysł na biznes dla pań, które świadczą różnego rodzaju upiększające usługi.  To swoiste novum na polskim rynku, cieszące się coraz większym zainteresowaniem, bo pozwala na zabiegi w zaciszu własnego domu. Specyfika tych usług opiera się na zasadzie, aby dotrzeć do klientek, które na co dzień nie są w stanie skorzystać stacjonarnie z salonu kosmetycznego.

Odrobina luksusu w domu

Okazuje się, że jest ogromne zapotrzebowanie na tego typu usługi kosmetyczne.  Dotyczy to zwłaszcza kobiet, które na co dzień zajmują się własnym domem i w nie mają czasu na wyjazd do pobliskiego miasta, aby spędzić kilka godzin w salonie urody. To rozwiązanie jest także wygodne dla mam, które nie mają z kim zostawić swoich małych dzieci, a pragną raz na jakiś czas poddać się profesjonalnym zabiegom na twarz, ciało i paznokcie. Grupą klientek są także panie, które w godzinach otwarcia stacjonarnych salonów kosmetycznych pracują. Wśród szerokiej oferty kosmetycznej ogromną popularnością wśród klientem cieszy się manicure hybrydowy i klasyczny, depilacja woskiem, peelingi i maseczki na twarz oraz ciało, jak również różnego rodzaju zabiegi przeciwzmarszczkowe. Szalenie popularne ostatnio jest make-up z dojazdem do klienta.

mobilny biznes, kosmetyczka z dojazdem do domu
źródło: https://pixabay.com

Plusy i minusy mobilnego biznesu

Aby założyć mobilny salon kosmetyczny, nie potrzebujemy dużych nakładów finansowych. Z pewnością przydarzą się pieniądze związane z zapłaceniem za prowadzenie działalności gospodarczej oraz środki na kosmetyki potrzebne do świadczenia usług. Dobra wiadomość jest taka, że pieniądze na mobilny biznes można dostać, korzystając ze środków Unii Europejskiej za pośrednictwem urzędów pracy. Oczywiście potrzebny jest biznesplan i złożenie wniosku, następnie czeka się na jego rozpatrzenie. Po kilku dniach otrzyma się informacje, czy otrzyma się dotację – nierzadko jest to kwota w wysokości 20 tysięcy złotych, która z pewnością wystarczy na zakup sprzętu.

Zaletą mobilnego biznesu są mniejsze koszty jego otwarcia i prowadzenia działalności. Istotnym kryterium staje się środek transportu i pieniądze na paliwo. Odpadają jednak wydatki na urządzenia gabinetu stacjonarnie, opłacenie czynszu i mediów oraz dostosowanie pomieszczenia do wymogów sanepidu.

Minusem mobilnego biznesu jest dojazd do klienta, który w niektórych sytuacjach może okazać się trudny z uwagi na odległość. Warto zatem zaznaczyć w ofercie, do ilu kilometrów możemy się przemieszczać do osób zainteresowanych usługami i czy ewentualnie doliczamy dodatkowo za dojazd. Bardzo często świadczenie usług kosmetycznych w domu klientki może być wyzwaniem, gdy w pobliżu znajdują się małe dzieci, które tylko czyhają na to, aby dotknąć sprzętu kosmetycznego:) Ponadto nie zawsze w domu klientki są odpowiednie warunki do przeprowadzenia zabiegów, zatem mobilna kosmetyczka musi być bardzo elastyczna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.