Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Oszczędzanie

Nowe auto z LPG – bezpieczna oszczędność?

Jak wiadomo, w Polsce instalacja gazowa w samochodzie zawsze była dość popularna. Jesteśmy pod tym względem wręcz światowym liderem. Ale choć korzystały z niej od dawna tłumy, nie znaczy to jeszcze bynajmniej, że cieszyła się dobrą reputacją. Jeszcze niedawno auto na gaz było pewnym obciachem: wyposażanie w nie dobrego samochodu uważano często wręcz za skąpstwo albo marnotrawstwo. Teraz się to zmienia. Wyposażenie auta w LPG nie tylko może prowadzić do oszczędności, zwłaszcza dla tych, którzy jeżdżą dużo i dużo wydają na paliwo, ale też jakość instalacji poprawiła się na tyle, że można zapomnieć o czasach, gdy zabawa w przeróbki była brudną, ryzykowną robotą. Obecnie na polskim rynku dominują instalacje uznanych firm specjalizujących się w tej dziedzinie, w większości wykorzystujące tzw. IV generację – sekwencyjny wtrysk gazu (z użyciem wtryskiwaczy o ilości odpowiadającej ilości cylindrów silnika). Działa to bardzo podobnie jak wtrysk benzyny i pozwala jeszcze zaoszczędzić. Istnieje też już V generacja, czyli ciekły propan-butan, trafiający do tych samych pojemników, co benzyna. Czasami nawet bezpośrednio przez wtryskiwacze benzynowe. Ten system eliminuje straty mocy, nie wymaga zmian w układzie chłodzenia. Jest jeszcze lepszy, ale też na razie dużo droższy. Być może będzie się opłacał za jakiś czas.

Nowe auto na LPG to możliwa oszczędność. Źródło: Pixabay.com.
Nowe auto na LPG to możliwa oszczędność. Źródło: Pixabay.com.

O tym, jak mocno poprawiły się warunki i renoma instalacji LPG, niech świadczy fakt, że teraz nabyć można u wielu producentów nowe auto z LPG np. u Skody: http://www.skoda-auto.pl/oferta/auto-z-lpg). Może one być zainstalowane w fabryce albo osobno, ale z pełnym „błogosławieństwem” producenta, w uznanym standardzie, z gwarancją itp. Instalacja LPG w nowym samochodzie, którego perfekcyjny stan jest pewny, właściwie pozwala uniknąć wielu problemów, które trapiły użytkowników warsztatowych, tanich przeróbek – którzy np. mieli zepsutą sondę lambda w aucie. Przegląd ofert pozwala dostrzec pewne prawidłowości. Otóż, po pierwsze, najwięcej ofert tego typu zobaczymy wśród aut, powiedzmy, średniej półki. Tak jak np. prędzej w Skodzie, niż w Volkswagenie. Po drugie, zazwyczaj będą to samochody o raczej małych silnikach typu 1,0 czy 1,2 litra. Być może dlatego, że takie auta nabywają zazwyczaj osoby, którym zależy na miejskim trybie życie, małym spalaniu, czasem także, nawet w Polsce, na ekologii. Obojętnie, gdzie instalujemy LPG, możemy liczyć na oszczędność w ciągu miesięcy, jeśli jeździmy bardzo dużo, albo lat, jeśli jeździmy mało. Kluczowym aspektem powinna pozostać jakość instalacji, ponieważ te błędnie założone mogą przynieść dodatkowe koszty.

Sprawdź również:  Jak zarobić na rachunku bankowym?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.