Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biznes

Czym zajmuje się dom mediowy?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu i sporo prawdy kryje się w tym powiedzeniu. Bez odpowiedniej reklamy niejedna firma, która dziś przynosi ogromne zyski, już by nie istniała. Stąd wiele przedsiębiorstw nie szczędzi pieniędzy na odpowiednie kampanie reklamowe i badania marketingowe. A czym są badania marketingowe? Kto je wykonuje? I w jakim celu?

Badania marketingowe, a skuteczna reklama

Badania marketingowe to zbieranie, analizowanie i przetwarzanie obiektywnych informacji na temat produktów, popytu, sprzedaży i rynku oraz reklamy, których celem jest zminimalizowanie ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Krótko mówiąc, zanim powstanie reklama czy cała kampania reklamowa, trzeba dokładnie sprawdzić, w jaki sposób ją stworzyć, by osiągnęła cel.

Badania marketingowe pozwalają zmniejszyć ryzyko podjęcia błędnych decyzji marketingowych.
Badania marketingowe pozwalają zmniejszyć ryzyko podjęcia błędnych decyzji marketingowych.

Badania marketingowe są przeprowadzane przez domy mediowe. To instytucje, które wyłoniły się z wczesnych agencji reklamowych. Początkowo agencja reklamowa od początku do końca odpowiadała za przygotowanie i pokazanie w mass mediach kampanii reklamowych. Szybko jednak okazało się, że wymaga to za dużo pracy i powstała konieczność wyodrębnienia działu mediowego, który zajmowałby się wyłącznie badaniami marketingowymi, planowaniem i zakupem mediów oraz negocjowaniem cen z dostawcami przestrzeni i czasu reklamowego. Niedługo później działy mediowe zamieniły się w odrębne organizacje marketingowe i przyjęły nazwę domy mediowe.

Domy mediowe w Polsce

Obecnie reklama ma potężny wpływ na rynek marketingowy, nic więc dziwnego, że domy mediowe mają ręce pełne roboty. Większość domów mediowych w Polsce należy do potężnych, międzynarodowych grup reklamowych. Ale istnieją też niesieciowe domy mediowe, które działają samodzielnie i nie są zależne od żadnych międzynarodowych korporacji medialnych. Niemniej jakość świadczonych w nich usług jest taka sama, jak w sieciowych domach mediowych.

Sprawdź również:  Imprezy firmowe jako forma inwestycji w pracowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.