Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biznes pomysł na biznes

Punkt franczyzy – jakie są korzyści?

Kupując cudzy pomysł na biznes idziemy na „łatwiznę”. Możemy być jednak pewni, że ta koncepcja jest sprawdzona i kompletna, bo wytestowana przez innych. Zwykle marka ma już swoją renomę i rzeszę klientów, więc nie musimy się obawiać tego, ze nikt nie będzie chciał naszych produktów. Punkt franczyzy może być naprawdę opłacalny w niektórych branżach, m.in. w gastronomii, hotelarstwie, punktach usługowo-handlowych, etc. Franczyza to opcja dla tych, którzy chcą związać się na stale ze sprawdzonym brandem, zwłaszcza w czasach globalizacji. Jakie są zalety biznesu na franczyzie?

Mniejsze ryzyko porażki na starcie

Decydując się na franczyzę, można liczyć na wsparcie franczyzodawcy, który przekazuje całe know-now oraz pomaga w promocji marki. Co więcej możemy doradzać się w wielu kwestiach u franczyzodawcy, który przecież ma już przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na rynku. Ponadto powielamy opracowaną już koncepcję biznesową, zatem nie musimy obawiać się, że na początek coś pójdzie nie tak.

stolik w restauracji  z pełną zastawą
źródło: https://pixabay.com

Rozpoznawalność marki

Otwierając sklep pod własnym szyldem, dużo trudniej jest zbudować renomę i zaufanie. O wiele prościej jest, gdy mamy do czynienia ze znaną na rynku marką. Nierzadko znane marki działają na zasadzie współpracy z siecią, a większość ich klientów po prostu o tym nie wie.

Wsparcie silnego partnera biznesowego

Franchising nie kończy się na zakupie praw do używania marki. Polega na biznesowym planowaniu wszystkich działań i codziennym realizowaniu strategii partnera biznesowego. Mają miejsce kontrole, można liczyć na wskazówki od franczyzodawcy. Prowadząc działalność w ramach franczyzy, przyciąga się do siebie klientów poprzez wyższe rabaty i korzystne ceny.

sklep z galanterią skórzaną portfele, torebki i buty skórzane
źródło: https://pixabay.com

Biznes przynoszący dochody

Największe koszty związane z franczyzą dotyczą zakupu lub dzierżawy lokalu. Są one jednak znacznie niższe od tych, które ponosi się na początku własnej działalności. W zależności od dynamiki rozwoju oraz opłat stałych, przy niskich kosztach i dobrym marketingu, już po pierwszym miesiącu bycia na franczyzie możemy liczyć pieniądze. Oszczędzamy finanse poświęcone na budowanie nowego brandu, związane głównie z marketingiem.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.