Kupując cudzy pomysł na biznes idziemy na „łatwiznę”. Możemy być jednak pewni, że ta koncepcja jest sprawdzona i kompletna, bo wytestowana przez innych. Zwykle marka ma już swoją renomę i rzeszę klientów, więc nie musimy się obawiać tego, ze nikt nie będzie chciał naszych produktów. Punkt franczyzy może być naprawdę opłacalny w niektórych branżach, m.in. w gastronomii, hotelarstwie, punktach usługowo-handlowych, etc. Franczyza to opcja dla tych, którzy chcą związać się na stale ze sprawdzonym brandem, zwłaszcza w czasach globalizacji. Jakie są zalety biznesu na franczyzie?
Mniejsze ryzyko porażki na starcie
Decydując się na franczyzę, można liczyć na wsparcie franczyzodawcy, który przekazuje całe know-now oraz pomaga w promocji marki. Co więcej możemy doradzać się w wielu kwestiach u franczyzodawcy, który przecież ma już przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na rynku. Ponadto powielamy opracowaną już koncepcję biznesową, zatem nie musimy obawiać się, że na początek coś pójdzie nie tak.

Rozpoznawalność marki
Otwierając sklep pod własnym szyldem, dużo trudniej jest zbudować renomę i zaufanie. O wiele prościej jest, gdy mamy do czynienia ze znaną na rynku marką. Nierzadko znane marki działają na zasadzie współpracy z siecią, a większość ich klientów po prostu o tym nie wie.
Wsparcie silnego partnera biznesowego
Franchising nie kończy się na zakupie praw do używania marki. Polega na biznesowym planowaniu wszystkich działań i codziennym realizowaniu strategii partnera biznesowego. Mają miejsce kontrole, można liczyć na wskazówki od franczyzodawcy. Prowadząc działalność w ramach franczyzy, przyciąga się do siebie klientów poprzez wyższe rabaty i korzystne ceny.

Biznes przynoszący dochody
Największe koszty związane z franczyzą dotyczą zakupu lub dzierżawy lokalu. Są one jednak znacznie niższe od tych, które ponosi się na początku własnej działalności. W zależności od dynamiki rozwoju oraz opłat stałych, przy niskich kosztach i dobrym marketingu, już po pierwszym miesiącu bycia na franczyzie możemy liczyć pieniądze. Oszczędzamy finanse poświęcone na budowanie nowego brandu, związane głównie z marketingiem.