Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

wiadomości finansowe

Home staging – pomysł na biznes dla kreatywnych

Wciąż raczkująca branża biznesowa w Polsce – home staging to świetny pomysł na działalność gospodarczą dla osób, które wiedzą, jak podkreślić potencjał oraz piękno każdego wnętrza. Home staging to angielski termin oznaczający przygotowanie nieruchomości zarówno do sprzedaży, jak i do wynajmu. Rezultatem transakcji jest  zadowolony klient, który szybko zdecyduje się na zakup mieszkania. Nierzadko nieruchomości wymagają nie tylko wysprzątania, ale także odświeżenia pod względem stylistyki. Bo nie od dziś wiadomo, że kupujemy najpierw oczami. Przestronne i estetyczne mieszkanie sprzeda się szybciej niż nowe, ale zagracone.

Polska vs. świat

W USA home staging jest narzędziem marketingu stosowanym w sprzedaży nieruchomości od lat 70. XX wieku. Aktualnie w tym kraju większość lokali wystawianych na sprzedaż jest przygotowywana przez profesjonalistów oraz pośredników nieruchomości. To typowy zabieg marketingowy w krajach Europy Zachodniej, choć nie tak powszechny, jak w USA. W Wielkiej Brytanii home staging zyskał popularność dzięki programowi telewizyjnemu „House Doctor” emitowanemu na kanale Five. Osoby,  zajmujące się przygotowaniem wnętrz na sprzedaż, określane są w Anglii jak property styling. W Polsce home staging staje się coraz bardziej popularny, na rynku pojawił się ostatnio zawód homestager, czyli specjalisty do przygotowania nieruchomości do transakcji. Nie może być nim każdy, bo tego nie da się tak po prostu nauczyć, trzeba mieć zmysł aranżacji oraz ogromne poczucie estetyki.

źródło: https://pixabay.com/
źródło: https://pixabay.com/

Homestager – ekspert ds. nieruchomości w nowej odsłonie

Home staging to połączenie wielu umiejętności – aranżacji wnętrz, technik sprzedaży oraz marketingu oraz przyswojenie wielu zasad psychologicznych, dzięki którym łatwiej jest nam wejść w buty klienta poszukującego mieszkania lub domu. Na polskim rynku pojawiają się kursy zawodowe uczące bycia homestagerem. Są adresowane do specjalistów ds. nieruchomości, architektów i projektantów wnętrz, ale także do osób, które pragną założyć biznes w tym obszarze. Kto sprawdzi się w roli homestagera? Z pewnością osoba, która ma bazę wielu pomysłów, jak zmienić wnętrze w takie,które przykuje uwagę oraz mająca niewyczerpane pomysły na aranżację nawet najbardziej nudnych przestrzeni. W tej branży odnajdzie się ktoś, kto lubi kontakt z ludźmi, potrafi rozmawiać i skutecznie prowadzić negocjacje biznesowe. Nie trzeba posiadać swojego biura nieruchomości, aby pracować jako homestager. Wystarczy własna działalność, interesujące portfolio na stronie oraz kilku stałych deweloperów, którzy zechcą zawrzeć z nami umowę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.