Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

wiadomości finansowe

Ergonomiczne biuro – to zawsze się opłaca!

Dobrze wyposażone oraz komfortowe miejsce pracy to podstawa w każdej firmie. To przestrzeń przyjazna dla  pracownika, bo czuje się w nim dobrze, nie  ma dolegliwości wywołanych nieprawidłowym siedzeniem przy biurku oraz tych innym – związanych np. z złym widzeniem. Myśląc o ergonomii w biurze, warto przyjrzeć się wyposażeniu firmy. Biurko, lampa, fotel, klawiatura, komputer – te wszystkie elementy, jeżeli nie będą dostosowane do potrzeb pracownika, mogą przyczynić się do pewnym uszczerbów na zdrowiu, pojawiających się zwykle po kilku/kilkunastu latach pracy w pozycji siedzącej.

Wygodne biurko

W zależności od stanowiska, jakie wykonujemy w biurze, warto uwzględnić obszar roboczy blatu. Na każdym biurku musi znaleźć się miejsce na akcesoria komputerowe, np. klawiaturę, myszkę, monitor lub laptopa oraz na inne artykuły biurowe, jak: długopis, karteczki samoprzylepne, notes i kubek z kawą. W open space zauważa się lekceważenie zasad ergonomii, wielu pracowników ma do dyspozycji niewielką powierzchnię w tzw. boksach, w których zaledwie znajdzie się miejsce na kilka gadżetów. Tymczasem przyjmuje się, że optymalny obszar biurka do pracy to 160 na 80 cm. Nie bez znaczenia jest jego wysokość, nie może być zbyt niskie.

źródło: https://pixabay.com
źródło: https://pixabay.com

Komfortowy fotel biurowy

Najważniejszym kryterium ergonomii biurowej jest wybór fotel. Nie bez znaczenia są następujące elementy: regulacja wysokości, stabilne oparcie, regulacja oparcia, obecność podłokietników, regulowany zagłówek oraz wygodny materiał. Ważne jest to, aby można było fotel dostosowywać do potrzeb pracownika – nie tylko na linii pion-poziom, ale także odchylać do przodu i do tyłu. Jednym z istotniejszych elementów fotela jest stabilne oparcie wyprofilowane do naturalnej pozycji siedzącej. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa powinien być podparty, dzięki temu nie mamy wrażenia, że każdorazowe kilkugodzinne siedzenie w biurze przyczynia się do problemów zdrowotnych, jak np. bóle i napięcie mięśni, zespół cieśni nadgarstka oraz po latach pracy – skrzywienia kręgosłupa w różnych jego odcinkach.

źródło: https://pixabay.com
źródło: https://pixabay.com

Dodatkowe światło

Nie jest tajemnicą, że oświetlenie biurowe powinno spełniać określone normy BHP. Im więcej naturalnego światła w pobliżu miejsca pracy, tym lepiej. Nie bez znaczenia jest oświetlenie dodatkowe, np. lampka biurkowa. Ważne jest to, aby odległość między żarówką a powierzchnią oświetleniową była mniejsza niż 35 cm. Godne polecenia są żarówki ledowe, które nie nagrzewają się i zużywają mniej energii niż modele tradycyjne.

Planując ergonomiczne biuro, trzeba mieć na uwadze nie tylko komfort pracy osób zatrudnionych, ale również standardy dotyczące powierzchni biurowych. Warto wybierać energooszczędne rozwiązania, które przekładają się na mniejsze wydatki związane np. z zapłatą za prąd i wodę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.