Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

reklama billboardowa
Informacje biznesowo - ekonomiczne

Wszystko co musisz wiedzieć o reklamie bilbordowej

O tym, jak bardzo istotna jest rola reklamy w biznesie, boleśnie przekonują się najczęściej ci przedsiębiorcy, którzy jakiekolwiek działania marketingowe uważają za zbędne. Nic dziwnego – trudno przecież zadbać o stały przypływ nowych klientów w momencie, kiedy większość z nich nie ma pojęcia o istnieniu danej marki. Stąd też różnorakie formy reklamy stały się na tyle powszechne, że spotykamy je zarówno w swoim najbliższym otoczeniu, jak i w sieci. Jedną z nich są konstrukcje wielkoformatowe, w postaci np. billboardów właśnie.

Czym jest reklama billboardowa?

Czym jest wspomniana wyżej reklama billboardowa? – Najprościej rzecz ujmując, jest nią tablica lub plakat reklamowy, charakteryzujący się dużą powierzchnią i imponującymi rozmiarami (liczącymi od kilku do kilkunastu nawet metrów wysokości czy szerokości). Należy ona do tzw. nośników reklamy zewnętrznej, z którą potencjalny klient zetknąć się może na ścianach budynków lub na ulicy. Niektóre z nich przymocowuje się do specjalnych, dedykowanych im słupów – inne są w pełni mobilne i łatwo zmienić ich lokalizację. Niejednokrotnie spotkać możemy również billboardy podświetlane, równocześnie wykazujące wysoką odporność na zmienne warunki pogodowe.

Zalety reklamy na billboardach

Ogromne rozmiary tej formy promocji marki to zresztą jedna z ich głównych zalet. Umieszczane w miejscach natężonego ruchu, billboardy stają się zauważalne dla setek tysięcy osób – nawet z odległości kilkuset metrów. W przeciwieństwie więc do różnego rodzaju mniejszych banerów i plakatów, naprawdę trudno je przeoczyć – zwłaszcza, kiedy sporą powierzchnię reklamową wypełnia do tego interesujący przekaz danej kreacji.

Ponadto spośród wielu innych reklam, z którymi każdy z nas spotyka się na co dzień, to właśnie je uznaje się za najmniej irytujące: nie przerywają one bowiem wykonywanych przez nas aktualnie czynności i nie „narzucają” się tak, jak chociażby reklamy radiowe czy telewizyjne. W żaden sposób nie nawiązują też relacji bezpośredniej z odbiorcą, wymuszając na nim określone działanie – pozostają neutralne, a my przyglądamy się im uważniej tylko w momencie, kiedy mamy na to ochotę.

Sprawdź również:  Co oznacza niższy niż przewidywany wzrost PKB w Polsce?

Co istotne, ten rodzaj konstrukcji reklamowych „pracuje” dla nas całą dobę przez okres tak długi, na jaki wynajęliśmy go do promocji naszych usług. Nierzadko bywa przy tym tańszy niż inne formy reklamy, eksponowane np. przy pomocy telebimów.

Wady reklamy billboardowej

Wśród wad tychże nośników najczęściej wymienia się natomiast ich ingerencję w naturalny krajobraz lub architekturę miasta. Złą sławą cieszą się przede wszystkim billboardy umieszczane na zabytkowych budynkach oraz w miejscach, które dotąd charakteryzowały naturalne, malownicze widoki. Zbyt duża ilość kreacji wielkoformatowych, nagromadzonych w jednym miejscu wprowadza też swego rodzaju chaos informacyjny, mogący dezorientować odbiorcę – co wzbudza poczucie irytacji i przesytu.

Inwestując w reklamę billboardową powinniśmy się przy tym liczyć z ryzykiem uszkodzenia jej np. przez różnorakie ataki wandalizmu. Rozważając natomiast formę samej prezentowanej kreacji, starajmy się zbudować krótki acz treściwy jej przekaz – tak, by nasza reklama zbytnio nie dekoncentrowała np. kierowców.

Koszty reklamy

Cennik wynajmu billboardów (https://emantia.pl/strony/cennik) bywa niejednorodny – finalna cena naszego zamówienia zależeć może od wielu czynników. Należą do nich chociażby: rozmiar zamawianego nośnika, jego dodatkowe atuty (np. w formie oświetlenia), docelowa lokalizacja oraz czas „emisji” naszych treści. Stąd też wiele firm, mających je w swojej ofercie sugeruje wycenę indywidualną. Ogólne koszty wynajmu takowej kreacji wynoszą zazwyczaj od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Dlaczego warto postawić na reklamy przy autostradzie lub ekspresówce?

Jak jednak wykorzystać maksimum zalet billboardów, niwelując przy tym obecność ich wad? – Niektóre firmy mają na to własne rozwiązania. Jedną z nich jest chociażby marka Emantia, która swoje konstrukcje umieszcza wyłącznie przy głównych autostradach (m.in. A 1) i drogach ekspresowych (S8). W ten sposób jej produkty nie zakłócają architektury czy krajobrazu, jednocześnie przykuwając uwagę potencjalnych klientów z daleka – a tych billboard przy autostradzie może „pozyskać” naprawdę wielu. Każdego dnia.

Sprawdź również:  Kto to jest prosument?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.