Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Inwestycje w przyszłość Oszczędzanie

Pakiety TV, łączenie usług: sposoby na domowe oszczędności

Przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce wydaje nieco ponad 60 zł na telewizję, a ponadto w większości są zadowoleni z usługi (prawie 70% ocenia ją jako „dobrą” lub „bardzo dobrą”). Mimo wszystko można zauważyć, że w przestrzeni lat nadal może się na to zebrać niemała kwota. Poświęcenie paru minut na przegląd dostępnych pakietów TV czy opcji zawierających interesujące nas kanały może dać nam oszczędność, którą wydamy na coś przydatnego. Pomińmy w tym momencie opłatę abonamentową, na której „oszczędza” już teraz większość Polaków – tylko co dwunaste gospodarstwo domowe uiszcza tę opłatę, aczkolwiek o ile do drzwi nie zaczną regularnie pukać kontrolerzy, można oczekiwać, że tak pozostanie. Rachunki za TV kablową lub satelitarną są znacznie częstsze i płaci je około 3/4 Polaków. Oto kilka sposobów, by obniżyć ich wysokość.

Pakiety TV. Źródło: Pixabay.com.
Pakiety TV. Źródło: Pixabay.com.

Po pierwsze, warto przejrzeć i wybrać odpowiednie pakiety tv (sprawdź). Pieniędzy wydanych na to, czego w ogóle nie użyliśmy, zawsze żałuje się najbardziej, obojętnie jakie by to nie były kwoty – dlatego warto dokładnie zastanowić się, jakie kanały TV faktycznie oglądamy i dobrać takie pakiety, które nie będą zawierały zbyt wielu nieinteresujących nas dodatków. Warto zauważyć, że skład pakietów bywa wymienny i dynamiczny. Jeśli np. pasjonuje nas jeden z seriali, kanał jego nadawania może być częścią pakietu całej grupy, ale też w obecnych czasach często może się zdarzyć, że wejdzie on w skład osobnego pakietu, np. poświęconego specjalnie serialom. Bywa też, że seriale są dostępne osobno poprzez VOD (na żądanie). W ten sposób nie płacilibyśmy za cały kanał czy grupę kanałów tylko dla niego. W razie wątpliwości może być warto zadzwonić i zapytać o możliwość dostosowania pakietów.

Inną popularną metodą obniżenia płatności za TV jest połączenie usług. Obecnie wielu dostawców proponuje zestaw tego typu. Często w parze idzie telefonia, internet i telewizja. Jeśli używamy każdej z tych usług, związanie ich jedną umową u jednego dostawcy może znacznie obniżyć nasze płatności. Powody takiej obniżki są raczej dość jasne – firma może liczyć na bardziej pewnego klienta na dłuższy czas, dostarczając mu tego typu kompleksową obsługę mediów. Oprócz tego typu ofert z cennika, czasami może być opłacalne negocjować z dostawcą. Trudno uogólnić co do skuteczności takiego rozwiązania, ale w ramach rywalizacji o klienta i niezaprzeczalnego istnienia innych ofert dostawca może przygotować specjalną albo mniej reklamowaną ofertę, która pozwoli nam zaoszczędzić bez utraty żadnych usług, tylko małej ilości czasu.

Sprawdź również:  Polisy inwestycyjne – jakie są ich koszty i zalety?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.