Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Banki

Alior Sync znika z rynku

W ostatnich dniach sektor bankowości obiegła sensacyjna wiadomość o mającym wkrótce nastąpić zniknięciu marki Alior Sync. Sync pojawił się zaledwie dwa lata temu, a Alior Bank wprowadził w nim szereg innowacyjnych rozwiązań – między innymi przelewy przez Facebook’a. Wielkim atutem konta w Alior Sync był duży moneyback za zakupy internetowe. Bonus ten wywołał też na początku niemało kontrowersji. Sync zjednał sobie w krótkim czasie sporą rzeszę klientów, szczególnie tych młodych, dla których tak ważna jest obsługa konta całkowicie przez internet. Sync oferował możliwość łączenia się z wirtualnymi bankierami, nie posiadał żadnych placówek stacjonarnych, był całkowicie internetowy.

Zniknięcie Alior Sync to spore zaskoczenie na rynku bankowym (źródło grafiki: Pinterest)
Zniknięcie Alior Sync to spore zaskoczenie na rynku bankowym (źródło grafiki: Pinterest)

Jednakże w miarę upływu czasu Alior wycofywał kolejne funkcjonalności Synca. Zniknęła Strefa Rozrywki, następnie moneyback, w niedługim czasie ma zostać zakończona współpraca z Paypalem. Pomimo wszystko Sync nadal cieszył się wielkim zainteresowaniem wśród klientów, czego dowodem jest 257 000 kont osobistych otwartych w ciągu półtora roku. Co zatem jest powodem tej kontrowersyjnej decyzji? Wielki projekt, który Alior rozpoczął z T-Mobile.

6 marca prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj zapowiedział, że Sync stanie się częścią telekomu T-Mobile, co w praktyce oznacza zniknięcie marki Alior Sync z rynku. Jednak klienci Synca nie powinni się obawiać – wręcz przeciwnie, powinni przygotować się na miłe niespodzianki. Połączenie się z T-Mobile może dla nich oznaczać szereg nowych korzyści, między innymi wprowadzenie najnowocześniejszych rozwiązań mobilnych oraz dostęp do produktów bankowych w wybranych placówkach sieci T-Mobile. Ponadto, od strony prawnej zmiana będzie dla klientów Synca nieodczuwalna, pozostaną oni nadal klientami banku na dotychczasowych warunkach. Zmieniona zostanie jedynie nazwa oraz identyfikacja wizualna banku.

Wycofanie marki Alior Sync jest jednym z następstw podjęcia strategicznej współpracy z telekomem T-Mobile, która została ogłoszona kilka tygodni temu. Innym jej następstwem jest możliwość korzystania przez klientów Alior Banku z usługi MyWallet, która umożliwia płatności zbliżeniowe za pośrednictwem telefonu komórkowego. Usługa ta została udostępniona klientom Alior Banku 5 marca.

Sprawdź również:  Bankowe promocje: PKO i McDonald's

Łączenie się banków z operatorami komórkowymi nie jest nowością na naszym rynku. Podobną operację przeprowadził w ostatnim czasie Invest Bank z siecią Plus, czego rezultatem było powstanie Plus Banku. Inni operatorzy nie chcą zostawać w tyle i łączą swoje siły z bankami, aby utrzymać swoją konkurencyjność na rynku. Pozostaje nam poczekać na dalsze rezultaty takich mariaży i nowe propozycje usług, które połączą funkcjonalności operatorów komórkowych z bankowymi. Płatności mobilne przebojem zdobywają rynek i zyskują coraz szersze grono odbiorców, dlatego współpraca banków z operatorami jest naturalnym rezultatem tego widocznego postępu w branży telekomunikacyjnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.