Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Banki

Od TV po social media – jak agencje marketingowe wspierają banki w XXI wieku

Jak doskonale już wiemy, banki przeznaczają spore środki na to, by w pomysłowy sposób, często z użyciem sowicie opłacanej gwiazdy, zareklamować się w telewizji. Jednak na pewno nie może to być jedyna droga zdobycia popularności, zbudowania wizerunku oraz w rezultacie pozyskania dobrej opinii i większej ilości klientów. W końcu wiele osób nie ma dużej ochoty zmieniać banku, przy swoim niewielkim budżecie nie widząc dużej różnicy finansowej – tak więc bardzo istotną grupą społeczną dla banków powinny być osoby młode, zakładające pierwsze konto. One zaś z kolei coraz częściej nie oglądają telewizji, korzystając z VOD, internetu, pobierania i strumieniowania plików itp. w celu dotarcia do interesujących ich treści. Jeśli więc przedstawiciele banku odwiedzają agencje marketingowe (kliknij), to na pewno rozmowa nie kończy się wcale na omówieniu spotów w telewizji i radiu czy reklam w prasie i na portalach. W grę wchodzą też nowoczesne techniki zaistnienia w internecie w taki sposób, by zostać dostrzeżonym. Do tego potrzebna jest nie tylko odpowiednia reklama, ale też znajomość preferencji i zachowań odbiorców w internecie, a agencje marketingowe specjalizują się coraz bardziej w obu tych aspektach działalności.

Agencje marketingowe pracują nad strategiami social media. Źródło: Pixabay.com.
Agencje marketingowe pracują nad strategiami social media. Źródło: Pixabay.com.

Chociażby z racji niedawnego kryzysu bankowego, opisanego nawet przez Oscarowe filmy jak „Big Short” czy „Inside Job”, firmy finansowe często stoją przed wyzwaniem, by budzić zaufanie, bardzo ważne w tej branży. Z tego względu skupienie się w kampaniach reklamowych na kliencie jest w tej branży wyjątkowo istotne. W końcu dobra kampania reklamowa w mediach społecznościowych zawsze opiera się nie na tym, by robić wiele, ale przeciwnie – by to klienci wykonywali większość „pracy”. Takie działania powinny być najbardziej korzystne dla banków w dzisiejszej epoce, patrząc w przyszłość i szukając popularności wśród najmłodszej grupy potencjalnych klientów. Oczywiście by zaprojektować odpowiednią aktywność, najpierw wymaga należycie zbadać sytuację – a więc np. skorzystać z monitorowania social media, by faktycznie poznać opinię banku w internecie. Banki, podobnie jak firmy innych branży, często ignorują istotność tego kroku, dlatego też agencje marketingowe, znające doskonale metody zbierania tych danych i ich interpretacji mogą być dla nich bardzo przydatne.

Sprawdź również:  Bankomaty recyklingowe z biometrią - technologia przyszłości

W ostatnich latach mieliśmy przykłady banków potrafiących skorzystać z agencji marketingowych lub własnych oddziałów marketingu, by np. szybko zebrać i zanalizować dane dotyczące opinii ludzi co do ich aplikacji bankowych na komórki. Wtedy mogły dokonać właśnie takich zmian, które poprawiły humor i usprawniły użytkowanie klientom. Inne przykłady działań banków w social media to np. interaktywne gry czy też zwiększenie aktywności, choćby poprzez odpowiadanie na opinie na Facebooku i Twitterze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.