Z roku na rok powstaje coraz więcej biur rachunkowych. Na szczęście przybywa także firm i przedsiębiorstw, które potrzebują takich miejsc, gdzie ktoś poprowadzi ich księgowość. Jak zatem dotrzeć do firm, które dopiero wchodzą na rynek i szukają sprawdzonego księgowego? Jak promować własne biuro rachunkowe?
Internet ma ogromną moc
Jeżeli nie ma Twojej w firmy w Internecie, to nie „istniejesz” – w tym stwierdzeniu jest wiele prawdy, zatem żadne biuro rachunkowe (nawet te dobrze preferujące na rynku) nie może zapomnieć o obecności w Internecie. Początkujące firmy bardzo często w sieci poszukują księgowych na miarę swoich potrzeb. Warto zatem założyć stronę internetową dla swojego biura – ważne jest to, by była to witryna responsywna, zawierająca dane kontaktowe, wskazówki dojazdu oraz opisane kompetencje i świadczące usługi.

Gdy biuro rachunkowe ma swoją stronę internetową, można zdobyć potencjalnych klientów poprzez reklamę w wyszukiwarce internetowej. Wiele firm branży finansowo-księgowej korzysta z usług agencji marketingowych świadczących różne usługi promocyjne, m.in. pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce, prowadzenie profilu społecznościowego firmy oraz kampanii zmierzających do zaakcentowania swojej obecności w Internecie i dotarcia tym samym do wielu klientów.
Dobra lokalizacja to podstawa
Każda firma niezależnie od branży szybciej przyciągnie do siebie klientów, jeżeli będzie zlokalizowana w dogodnej okolicy, np. w centrum miasta. Niejeden młody przedsiębiorca wybierze biuro rachunkowe, do którego łatwo dotrzeć lub będzie chociaż położone w bliskiej odległości od miejsca pracy. Z pewnością pomoże zwrócić uwagę widoczny szyld na budynku, w którym mieści się biuro nieruchomości. Jeżeli nie stać nas na lokal w dobrej lokalizacji, to chociaż zainwestujmy pieniądze w bilbordy i szyldy powieszone w centrum miasta, przy skrzyżowaniach dróg lub w okolicy centrów handlowych.

Aby zdobyć klientów, trzeba po prostu wyróżniać się na rynku. Nowoczesne firmy doceniają księgowe idące z duchem czasu i świadczące usługi na wysokim poziomie. Zwykle biura rachunkowe pozwalają na zdalną współpracę, bez konieczności częstego odwiedzania swojego księgowego, co daje spore oszczędności czasowe dla początkującego na rynku przedsiębiorstwa. Warto korzystać z aplikacji, dzięki którym firmy nie muszą drukować i zawozić rachunków do swojego księgowego. OCR sprawdza się do faktur i elektronicznego obiegu dokumentów.