Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Banki Konta bankowe

Biometria w bankach – miara postępującej innowacyjności usług

O ile ogółem Polska sytuuje się nisko w rankingach innowacyjności, będąc zazwyczaj w ogonie krajów Unii Europejskiej, w zależności od kryteriów – tak w wielu pojedynczych odczuwalnych dla konsumentów bezpośrednio obszarach innowacyjne usługi zyskują bardzo dużą popularność. Na przykładzie bankowości można na pewno to dostrzec. Powszechny internet znacząco zmienił podejście sporego grona Polaków do bankowości i usług finansowych, a wiele osób nie wyobraża już sobie wizyt w placówkach banków i stania w kolejkach. Już pod koniec 2016 roku liczba aktywnych użytkowników korzystających z bankowości mobilnej zbliżyła się do 8 milionów, którą to liczbę według prognoz zdecydowanie w tym roku przekroczy. Jest to liczba dotycząca wszelkiego logowania się do banku za pomocą systemów Android, iOS itp. – smartfonów i tabletów. Według raportu PRNews.pl, liczba użytkowników korzystających tylko z dedykowanych aplikacji mobilnych banku to niecała połowa z tego – 3,5 miliona na koniec 2016 r. Przez ostatnie lata dostępność takich rozwiązań się poprawiała, za czym szedł lawinowy wzrost użytkowników – teraz pewnie zwolni on, bo wygodną bankowość w komórce może mieć już wręcz każdy, kto chce. Interesującą nowinką technologiczną znajdującą drogę do codziennego doświadczenia użytkownika jest biometria, a więc np. logowanie się za pomocą odcisku palca. W tym roku kolejne banki wprowadziły usługi tego typu.

Biometria w bankowości - to obecnie najczęściej autoryzacja odciskiem palca. Źródło: Pixabay.com.
Biometria w bankowości – to obecnie najczęściej autoryzacja odciskiem palca. Źródło: Pixabay.com.

Logowanie za pomocą palca – to jednocześnie bezpieczna, jak i wygodna metoda, dlatego też może ona być dla każdego posiadacza odpowiedniego smartfona rozwiązaniem przyszłości. Na pewno przyłożenie palca to sprawa szybsza, niż przepisanie kodu SMS czy też wstukanie PIN, który dodatkowo dla np. osób dbających o bezpieczeństwo i zmieniających kody może być trudny do zapamiętania. Nie każdy telefon obecnie używany w Polsce posiada właściwy czytnik – początkowo były to głównie telefony Apple, potem flagowe sprzęty Samsung, a stopniowo będzie ich na pewno więcej, choć nie jest przesądzone, czy stanie się to standardem. Dla tych, którzy z technologii korzystają – jej obsługa na pewno będzie plusem, dlatego też kolejne banki udostępniają możliwość. Być może z czasem staną się wzorem, który będą obserwować klienci z zadowoleniem, a konkurencja będzie starać się dostosować, podobnie jak rynek telefonu. Możemy spodziewać się w następnych latach jeszcze większej liczby zastosowań dla biometrii i odcisku palca jako metody weryfikacji.

Sprawdź również:  Porozmawiaj ze swoim telefonem o saldzie konta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.