Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

szkolenia dla menedżerów
Biuro Biznes

Szkolenie dla menedżerów, czyli cechy idealnego przywódcy

Menedżer to osoba bardzo pożądana w firmie, zwłaszcza dużej. Dzięki niej praca poszczególnych działów jest zorganizowana, spójna i efektywna. Chociaż menedżer nie pełni funkcji kierowniczej, bez wątpienia przydają mu się cechy przywódcy. Jedni się z nimi rodzą, inni muszą ich nabyć. I właśnie w tym celu organizowane są szkolenia dla menedżerów.

Ćwiczenie czyni mistrza

Wiele osób jest przekonanych, że żadne szkolenie menedżerskie nic nie wnosi do życia firmy, jest jedynie okazją dla jego uczestników do rozerwania się na koszt pracodawcy. Nie jest to jednak prawdą. Osoba przewodząca jakiemuś zespołowi ludzi musi wykształtować w sobie pewne cechy, by robić to skutecznie bez zbytniego napięcia. Jak już mówiliśmy, są osoby z natury charyzmatyczne, ale są też i nieśmiałe, i to wcale nie oznacza z góry, że nie mogą pełnić funkcji menedżera. Taka osoba może mieć bardzo cenne doświadczenie w pracy z ludźmi, potrzebuje jednak popracować nad pewnością siebie, asertywnością oraz umiejętnością wydawania poleceń. Człowiek nie jest stworzony do kierowania drugim człowiekiem, więc bez odpowiedniego szkolenia zapewne robiłby to bardzo nieporadnie i w efekcie szkodliwie dla siebie, podwładnych i całej firmy.

Cechy menedżera idealnego

Oczywiście każdy człowiek jest inny, zatem i każdy menedżer będzie pełnił swoje obowiązki w nieco inny sposób. Istnieje jednak zestaw cech, które menedżer powinien bezwzględnie posiadać, niezależnie od tego, jaki profil działalności nadzoruje. Szkolenie dla menedżerów pozwala wyeksponować te cechy, uczą też, jak w świadomy sposób nad nimi pracować.

1. Poczucie własnej wartości:
Menedżer musi znać swoje wady i zalety, musi być przekonany o swoich umiejętnościach i racjach, gdyż bez tego nie będzie miał wpływu na innych.

2. Asertywność:
To kolejna ważna cecha menedżera – umiejętność taktownego, ale stanowczego odmawiania. Wiąże się to też z konstruktywną krytyką pewnych działań swoich pracowników i jednocześnie udzieleniem wskazówek co do prawidłowego działania.

Sprawdź również:  Jeff Bezos – legenda biznesu w e-handlu

3. Empatia:
Menedżer nie może być bezwzględny i surowy wobec swoich pracowników. Aby z nimi współpracować, musi umieć wczuć się w ich położenie. Dzięki temu lepiej będzie potrafił dobrać zadania do osób, które wykonają je najlepiej. Poza tym taka empatia i życzliwość to najlepszy budulec trwałych relacji, a w pracy jest to niezwykle istotne. W końcu lojalności pracowników nie da się kupić za pieniądze – trzeba ją sobie wypracować właśnie poprzez życzliwe podejście.

szkolenia dla menedżerów
Menedżer musi być pewny siebie, zdecydowany, a jednocześnie empatyczny i otwarty.

4. Zdolności przywódcze:
Menedżer, mimo „ludzkiej postawy”, nadal ma przewodzić pracownikom. Musi więc umiejętnie egzekwować od nich pewne działania i podejmować decyzje, które czasem mogą nie podobać się niektórym osobom z jego zespołu. Musi być widoczna wyraźna granica między zarządzającym, a podwładnymi. Wejście na czysto koleżeńskie relacje z podwładnymi nigdy nie kończy się dobrze gdyż wtedy menedżer traci autorytet i moc wykonawczą.

5. Umiejętność panowania nad emocjami:
W grupie osób zawsze mogą się zdarzyć sytuacje stresowe prowadzące do konfliktów czy sporów. Menedżer musi umieć negocjować i rozładowywać napięcie. Wiąże się to też z umiejętnością pracowania pomimo ryzyka lub pod presją czasu.

Bez wątpienia szkolenia pozwalające ćwiczyć chociażby nad tymi pięcioma cechami mogą bardzo pomóc menedżerom w ich pracy.

Więcej informacji o szkoleniach dla menedżerów znajdziecie na stronie firmy http://kontraktosh.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.