Wybierając operatora komórkowego i telefon, zależy nam, by mieć jak najlepsze warunki, to znaczy niskie koszty połączeń i wiadomości oraz dodatkowe korzyści. Już od lat trwa batalia o to, która z ofert jest lepsza – na kartę czy na abonament. Obie z nich mają swoich zwolenników i przeciwników. A jak to wygląda w firmie? Którą z opcji dla telefonów służbowych lepiej wybrać?
Porównanie ofert operatorów komórkowych
Nie da się ukryć, że na rynku telefonicznym jest ogromna konkurencja. Dla nas, Klientów, to w zasadzie dobrze, gdyż mamy w czym wybierać. Nie można jednak dać się przekonać chwytliwym hasłom reklamowym – trzeba dokładnie zapoznać się z warunkami poszczególnych ofert i rozsądnie zastanowić się, która oferta w naszej sytuacji będzie lepsza. Jeśli chodzi o ofertę na kartę, polega ona na doładowywaniu konta co jakiś czas konkretną kwotą, którą potem możemy wykorzystać na rozmowy. Gdy stan konta się wyczerpie, należy naładować je ponownie, by móc korzystać z telefonu.

Opcja ta ma ogromną zaletę, gdy zależy nam na kontrolowaniu wydatków płynących na utrzymanie telefonów służbowych. Ograniczona kwota dostępna na koncie z pewnością odstraszy pracowników, którzy chcieliby wykonywać prywatne połączenia na koszt firmy – gdyby pieniądze z konta zniknęły zbyt szybko, pracownik sam musiałby je uzupełnić. Ponadto, wybierając ofertę na kartę, nie wiążemy się z żadnym operatorem umową, zwykle na rok lub dłużej. To umożliwia nam rezygnację z oferty z dnia na dzień bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Gdyby okazało się, że konkurencja ma atrakcyjniejsze propozycje, można od razu z nich korzystać.
Jeśli chodzi o abonament, aby z niego skorzystać, trzeba podpisać umowę z operatorem komórkowym. Jest to zobowiązanie, niemniej daje sporo profitów, zwłaszcza dla firm. Wielu operatorów oferuje nowoczesne, biznesowe smartfony z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej, które dla wielu firm jest wręcz nieodzowne w utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Telefony te są dostępne w niedużych cenach, przy konkretnej sumie abonamentu płaconego co miesiąc.

W kwotę abonamentu mogą wchodzić darmowe rozmowy do konkretnych osób lub nielimitowany transfer internetowy czy jeszcze inna korzystna dla nas oferta. Chociaż kwotę abonamentu można przekroczyć, co generuje dodatkowe koszty, to jednak w niektórych sytuacjach jest to potrzebne. Dzięki temu nie ma obawy, że nasz pracownik nie wykona ważnego telefonu, gdyż skończą mu się środki na koncie. Jak więc widać, oba rozwiązania mają zarówno zalety, jak i wady.