Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biznes pomysł na biznes

Wirtualny asystent – biznes w Internecie

Zawód asystenta jest znany każdemu. Od niedawna coraz więcej mówi się o wirtualnym asystencie, który  prowadzi działalność gospodarczą online, nierzadko jako freelancer. To osoba, która zdalnie pomaga firmom w uporaniu się np. ze sprawami finansowymi i organizacyjnymi. Wirtualny asystent pracuje kilka godzin dziennie i może świadczyć usługi dla kilku firm. Bardzo często jest anonimowy w sieci, jego profil zawodowy zawiera referencje oraz doświadczenie.

Asystent online – jak zacząć?

Wiele zadań można zlecić asystentom. To od danej osoby zależy, jaki profil zawodowy oferuje firmom poszukującym pomocy w sieci. Zatem od początku trzeba wiedzieć, jakimi zadaniami można się zająć, bo po prostu jest się w nich specjalistą. Z pewnością niektóre usługi, którymi zainteresowane są firmy, nie są w zakresie umiejętności asystenta. Zatem warto wcześniej zrobić research internetowy, przyjrzeć się ofertą pracy i ewentualnie zdobyć nowe kwalifikacje, aby stać się bardziej elastycznym asystentem. Konieczne będzie także określenie cenniku oraz sposobu rozliczania. Potencjalni klienci będą o to pytać,  warto więc przygotować ofertę w ładnej postaci, np. jako prezentacja online, aby móc ją przesłać do firmy wraz ze swoją aplikacją. Ofert pracy warto poszukać, np. na Facebooku firmowym, gumtree, olx i oferii.

laptop, smartfon i zegarek na biurku
źródło: https://pixabay.com/

Wirtualny asystent – jakie umiejętności i kwalifikacje?

Wirtualny asystent to osoba, która umiejętnie posługuje się pocztą email, potrafi bardzo szybko pisać na komputerze, przygotowywać prezentacje multimedialne oraz zna się na copywritingu oraz social media. Asystenta online cechuje umiejętność szybkiego czytania ze zrozumieniem oraz wyszukiwania informacji w sieci.  Musi to być człowiek, który zna się co nie co na rachunkowości, aspektach prawnych oraz HR. Nie bez znaczenia są umiejętności interpersonalne, np. kontakt z klientem przez telefon, cierpliwość, pewność siebie oraz bezkonfliktowość.  Łatwość zarządzania czasem oraz radzenie sobie ze stresem są również kluczowe na tym stanowisku. Konieczne może stać się posiadanie drukarki oraz innych sprzętów biurowych niezbędnych w pracy asystenta freelancera.

Sprawdź również:  Dotacje UE na założenie firmy
drukarka
źródło: https://pixabay.com/

Wirtualny asystent to taki zdalny pracownik, którym może zostać każdy freelancer posiadający określone umiejętności. Zwykle to firmy o gruntowej renomie poszukują takich osób do pomocy przy prowadzeniu działalności. Ten biznes online naprawdę się opłaca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.