Angielski w biznesie, czyli kursy dla pracowników
Każdy, kto pragnie sukcesów na drodze zawodowej kariery dobrze wie, że jednym z kluczy do niego jest podnoszenie własnych kwalifikacji, a co za tym idzie – atrakcyjności w oczach obecnego lub przyszłego pracodawcy. Jedną z umiejętności, która dziś jest bardzo potrzebna w biznesie, jest znajomość języka obcego, przede wszystkim angielskiego. Dlaczego?
Angielski w biznesie – klucz do wielu sukcesów
Wiele firm, mniejszych czy większych, bardzo ceni sobie współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Są to zwykle intratne kontrakty, które nie tylko przynoszą spory zysk finansowy, ale powiększają też doświadczenie firmy i otwierają ich nowe możliwości na rynku zagranicznym. Aby to jednak było możliwe, pracownicy odpowiedzialni za negocjacje muszą biegle posługiwać się biznesowym językiem angielskim.
Kiedyś w większości korzystano z usług tłumaczy, jednak dziś, gdy język angielski jest tak popularny, a szkoły językowe tak dostępne, wymaga się od pracowników znajomości tego języka w stopniu biegłym. A co mogą w tej kwestii zrobić swoi pracodawcy, jeśli mają doświadczoną, lojalną kadrę pracowników, ale nie potrafią oni posługiwać się językiem? Dobrym posunięciem może być opłacenie pracownikom takiego kursu.
Kursy językowe dla firm
Wiele szkół językowych oferuje kursy skierowane do firm – mogą one odbywać się w jej siedzibie, gdzie pracownicy mają zajęcia dopasowane do swoich umiejętności i potrzeb. Tworzone są dwie grupy – podstawowa i zaawansowana – w zależności od tego, czy pracownicy uczą się języka pierwszy raz, czy muszą uzupełnić swoją wiedzę. Kursy angielskiego dla firm odbywają się w miłej, przyjaznej atmosferze, a ich celem jest przede wszystkim nauczenie pracowników posługiwania się biegle językiem w rozmowach biznesowym. Zatem najważniejszym elementem tych kursów jest praktyka, czyli konwersacje.
Dla każdego pracodawcy taka inwestycja jest naprawdę opłacalna, gdyż pozwala mu zwiększyć umiejętności zaufanej kadry, a dla pracowników stanowi to sygnał, że są ważni dla szefa i warci inwestowania w nich pieniędzy firmy. To z kolei może ich zachęcić do jeszcze większego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa i ciężkiej pracy.