Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Biznes legendy biznesu

Estée Lauder – legenda biznesu w branży kosmetycznej

Josephine Esther Mentzer jest właścicielką luksusowej marki kosmetycznej Estée Lauder, której produkty są znane na całym świecie. W amerykańskim tygodniku „Time” Estée Lauder zajmuje szczególne miejsce na liście geniuszy biznesu z XX wieku.  Jej smykałka do interesów ujawniła się bardzo szybko, Estée Lauder od początku wiedziała, jak zareklamować swoje kosmetyki i trafić do kobiet na całej kuli ziemskiej. 

 

Wszystko zaczęło się od słoiczka

Josephine Esther Mentzer była bizneswoman o specyficznym wyczuciu smaku. W 1946 roku założyła małą firmę kosmetyczną, która w ofercie miała tylko jeden krem sprzedawany w słoiczku. Miłość do zapachów i kremów odziedziczyła po wujku chemiku, który nauczył ją mieszania substancji, dzięki którym skóra będzie wyglądała na promienną, zdrową i jędrną. Już w latach 60. XX wieku utworzyła pierwsze stoisko z kosmetykami w Nowym Jorku w jednym z bardziej prestiżowych salonów piękności. Wówczas do sprzedaży trafiła linia Youth Dew, która istnieje do dziś, bo łączy w sobie nuty zapachowe drzewne i kwiatowe. Później przyszedł czas na linię Clinique – kosmetyki hipoalergiczne do pielęgnacji skóry, które pokochały panie z całego świata. Firma Estée Lauder stało się dużym przedsiębiorstwem oferującym produkty do makijażu, pielęgnacji oraz perfumy.

Josephine Esther Mentzer - Estée Lauder
źródło: http://www.thefamouspeople.com

 

Luksusowy marketing

Firma Estée Lauder jest kochana za luksusowe kosmetyki, które nie tylko świetnie pachną, ale dają spektakularne efekty na skórze. Produkty tej amerykańskiej marki są obiektem pożądania niejednej kobiety. Wiele z nich marzy o posiadaniu cudownego kremu, dzięki którym wygładzi skórę oraz poprawi jej napięcie. Te prestiżowe kosmetyki są używane przez pięknych i bogatych. Od początku istnienia firmy miały trafiać do pań, które nie hołdują bylejakości, lecz stawiają na piękno, unikalność i witalizm. Estée Lauder potrafiła sprzedać swoje produkty, wychodząc do klientek i obdarowując je próbkami kosmetycznymi. Zanim reklamy pojawiły się w prasie i telewizji, Estée Lauder zaczepiała kobiety na ulicy, dając im do przetestowania kremik. Miała w zwyczaju dodawania próbek do sprzedawanych kosmetyków, co bardzo spodobało się mieszkankom Nowego Jorku. Dziś taka forma marketingu już nikogo nie dziwi, niegdyś taki sposób był nietypowy, dlatego tak wielce skuteczny. Marka Estée Lauder jest znana w powyżej 100 krajach na świecie. Z roku na rok kupuje kolejne koncerny kosmetyczne, np. Too Faced.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.