Otwarcie własnego biura rachunkowego wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest pozyskanie klientów do obsługi, dzięki którym nasza działalność będzie miała rację bytu. Biura rachunkowe istniejące na rynku od wielu lat prześcigają się w oferowaniu swoich usług. Ważne jest to, aby się czymś wyróżnić, np. możliwością dojazdu do klienta oraz narzędziami internetowymi bądź mobilnymi. Poniżej kilka sposobów na to, aby zostać zauważonym na rynku i dzięki temu zdobyć nowych klientów.
Aktywna strona internetowa
Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego w pozyskiwaniu klientów do biura rachunkowego bardzo ważne jest posługiwanie się efektywnymi narzędziami marketingowymi. Reklama w Internecie, w prasie lub w telewizji pomoże naszej firmie być zauważonym. Wiele osób dziś szuka różnych usług w Internecie, zatem z tego powodu każde raczkujące biuro rachunkowe powinno zainwestować w nowoczesną stronę internetową. Ważne jest to, aby strona wyświetla się na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych – począwszy od laptopów, a skończywszy na smartfonach. Każda strona internetowa musi mieć aktualne dane kontaktowe, wskazówki dotyczące dojazdu do biura i przede wszystkim szczegółowy cennik oraz zakres świadczonych usług. W przypadku biura rachunkowego niezmiernie istotne są referencje, na które warto poświęcić oddzielną zakładkę na stronie internetowej. Można także przygotować listę klientów, którzy do tej pory korzystali z naszych usług.
Reklama w wyszukiwarce internetowej
W zdobyciu nowych klientów pomocna będzie reklama w wyszukiwarce internetowej, która intensywnie zaprezentuje w Google nasze usługi. Użytkownicy sieci, którzy poszukują biura rachunkowego, wpiszą w wyszukiwarkę frazy „biuro rachunkowe Kraków”, „biura rachunkowe Nowa Huta”, etc. Pomocne w pozycjonowaniu stron naszego biura będą agencje marketingu internetowego, które specjalizują się w prowadzeniu kampanii AdSence. Dzięki odpowiednim ustawieniom, reklama może być wyświetlana osobom, które mieszkają w danej części miasta.
Fora internetowe
Dobrze widziana jest aktywność księgowych na różnego rodzaju forach tematycznych i w mediach społecznościowych, zwłaszcza gdy mowa o wątkach, publikowanych przez potencjalnych klientów, którzy szukają porady i pomocy w rozwiązaniu trudnych przypadków. Aktywność w sieci na forach branżowych wpływa znacząco na budowanie marki, a to daje szanse na pozyskanie potencjalnych klientów.