Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Banki Karty płatnicze Konta bankowe

Jakie atrybuty konta bankowego są najważniejsze dla Polaków?

Jednym z celów przeprowadzonej w tym roku akcji Miliony Polaków było zebranie niespotykanej wcześniej ilości informacji co do preferencji Polaków dotyczących kont osobistych w bankach – jednego z najbardziej powszechnych produktów na dowolnym rynku, jako że rachunek tego typu posiada 80% Polaków. Badanie przygotowane pod egidą Związku Banków Polskich było przede wszystkim ciekawe dla samych banków, którym wyniki zostały zaprezentowane w lipcu 2016 w najszerszej wersji. Opublikowane wyniki mogą też być interesujące dla każdego, kto śledzi branżę bankową. Możliwość otrzymania wylosowanej nagrody była zachętą, by do akcji włączyło się jak najszersze grono osób. W ten sposób powstała możliwość zbadania z dużą dokładnością, jakich rachunków używają Polacy, co z nimi robią i jakie mają oczekiwania – w tym także za jakie usługi są gotowi zapłacić określone kwoty. Jakie były najważniejsze zaprezentowane wnioski z tego badania?

Alior Bank opinie. Źródło: Pixabay.com.
Alior Bank opinie. Źródło: Pixabay.com.

Większość badanych okazało się posiadać więcej niż jeden rachunek – było ich 66%. Liczba tych, która posiadała dwa rachunki, była niewiele mniejsza niż tych, którzy mają jeden. Większa liczba rachunków zazwyczaj była skorelowana z miejscem zamieszkania (duże miasto), wyższym wiekiem i wykształceniem. Jednak większość respondentów używała aktywnie tylko jednego rachunku, a tylko 18% regularnie korzystało z więcej, niż dwóch rachunków. Jako główny powód wybrania swojego rachunku wskazywano najczęściej: „zainteresowała mnie oferta”. Wśród najmłodszych badanych (grupa 18-24 lata) stosunkowo często wymieniano, że dany rachunek został polecony przez osobę znajomą. Z kolei wśród mieszkańców wsi 19% badanych stwierdziło, że istotna była blisko położona placówka danego banku (ogółem powód ten wskazało jako główny 13% badanych). Zdecydowana większość badanych była zadowolona z przelewów, bankomatów i opłat za prowadzenie konta. 58% było zadowolonych z opłat za kartę. Gorsze oceny zebrało oprocentowanie rachunku (55% niezadowolonych i tylko 29% zadowolonych).

Sprawdź również:  Profil zaufany coraz powszechniejszy dla klientów

Czego Polacy oczekują od swojego rachunku? W badaniu pytano zarówno o to, które cechy są istotne, jak i o najważniejsze atrybuty idealnego rachunku. Najczęściej za cechę istotną uważano bezpłatne przelewy – tak powiedziało ponad 94% badanych. Ogółem okazało się, że za najistotniejsze uważane są sprawy związane z niskim kosztem konta, bezpłatnością podstawowych usług i gwarancją braku dodatkowych opłat, a oprócz tego – bezpieczna i przyjazna bankowość internetowa. Może to tłumaczyć pozytywne zbierane na przykład przez konto w Alior Bank opinie (sprawdź). Większość klientów wskazała, że za konto idealne, czyli sprawnie obsługiwane przez internet i pozbawione dodatkowych opłat, może zapłacić – choć niezbyt wiele, do 5 zł miesięcznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.