Inwestujemy w przyszłość

Wszystko o finansach.

Banki Konta bankowe

Porozmawiaj ze swoim telefonem o saldzie konta

Chyba nikogo nie dziwi popularność bankowości internetowej oraz mobilnej. Coraz więcej Polaków sprawdza saldo konta poprzez swój smartfon. Coraz częściej też korzystamy z aplikacji mobilnych aby sprawdzić historię transakcji czy wykonać przelew, coraz rzadziej więc korzystamy z komputera, który do niedawna był najwygodniejszym narzędziem do obsługi naszego konta osobistego. Chyba nikomu nie przyszłoby już do głowy pójść do placówki banku, aby dokonać przelewu czy sprawdzić ostatnie operacje. Wobec tak znacznych udogodnień zaczynamy się zastanawiać, czy jeszcze jakieś są możliwe. A jeśli tak, to jakie?

Bankowość głosowa to na naszym rynku absolutna nowość, która ma szanse zrewolucjonizować bankowość mobilną (źródło grafiki: Pinterest)
Bankowość głosowa to na naszym rynku absolutna nowość, która ma szanse zrewolucjonizować bankowość mobilną (źródło grafiki: Pinterest)

Meritum Bank postanowił wprowadzić bankowość głosową. Jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie różnego rodzaju operacji finansowych oraz otrzymywanie danych poprzez rozmowę ze specjalną aplikacją mobilną! To jednak nie koniec nowości w tym banku: jego klienci zyskali możliwość dokonywania przelewów za pośrednictwem Facebooka lub na numer telefonu oraz adres e-mail. Wszystkie te operacje nie wymagają od nadawcy podawania numeru rachunku, na który mają wpłynąć środki. Odbiorca otrzyma specjalny, indywidualny kod, który będzie należało podać wraz z numerem swojego rachunku na specjalnej stronie Meritum Banku lub w aplikacji mobilnej.

To na pewno ciekawe rozwiązanie dla wielu młodych klientów banku, dla których możliwość dokonania przelewu za pośrednictwem Facebooka czy e-maila może być dużo bardziej wygodna niż standardowy przelew, nawet za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Jak z kolei wygląda kwestia komunikacji w przypadku bankowości głosowej?

Twórcy aplikacji przygotowali bardzo bogaty słownik słów i zwrotów, jakimi możemy się posługiwać, również pochodzących z języka potocznego, więc możemy powiedzieć zarówno „Podaj saldo rachunku” czy też „Ile mam kasy na koncie” – oba te zwroty spowodują wyświetlenie się odpowiedniej informacji na ekranie naszego telefonu. Informacja dotycząca salda specjalnie podana jest w takiej formie, w odróżnieniu od wielu, które aplikacja wypowiada. Sposób udzielenia odpowiedzi został odpowiednio dobrany – według kryterium wrażliwości danych. Kiedy więc zapytamy o nasze wydatki z ostatniego miesiąca, aplikacja odpowie już głosem.

Sprawdź również:  O czym powinniśmy pamiętać korzystając z e-bankowości?

Komendy głosowe umożliwiają też nawigację po aplikacji. Kiedy powiemy „jakie są opłaty?” przejdziemy automatycznie do tabeli opłat i prowizji, a komenda „chcę zastrzec kartę” spowoduje wyświetlenie numeru telefonu infolinii Meritum Banku. Ciekawym dodatkiem będą również komunikaty PUSH, które wyświetlają się bezpośrednio na ekranie smartfona, bez konieczności uruchamiania aplikacji. Dzięki temu możemy być na bieżąco informowani o wpływach na konto czy realizacji płatności kartą. Możemy ponadto sami określić, jakie informacje chcemy otrzymywać tą drogą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.